Back in Berlin - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Liz Moonen - WaarBenJij.nu Back in Berlin - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Liz Moonen - WaarBenJij.nu

Back in Berlin

Door: Liz Moonen

Blijf op de hoogte en volg Liz

10 Maart 2014 | Duitsland, Berlijn

Hallo allemaal!

Het heeft even geduurd maar hier ben ik weer!
Wat heb ik een geweldige tijd achter de rug :)

Eerst nog even een kleine update over de week voor carnaval.
Na het grote weekend waar ik zo lang heb naar uitgekeken (uitroepen prins en prinses van zwart wit) moest ik toch echt nog een weekje terug naar Berlijn om te werken!
Meteen die maandag kon ik weer een volgende item van mijn lijstje wegstrepen: ik had namelijk vegetarische curryworst gevonden! :)
Was nog lekker ook :)
Dinsdag zijn we na het werk met een paar collega's gaan bowlen.
Was echt heel leuk en gezellig, en Guido (de andere stagiair uit Nederland) had zelfs de wisselbokaal gewonnen.
Toen was het gelukkig al snel vrijdag! Voordat ik naar huis ging (ik vloog pas om 20:45) had ik nog afgesproken met Rolf en Jacqueline, die een weekendje in Berlijn waren.
Wat is het leuk om mensen die je kent hier in Berlijn te zien!
Na het werk ben ik naar het hotel gegaan, wat trouwens een echte aanrader is! (www.mondriansuites.com)
We hebben samen eerst een stop gemaakt bij Starbucks en zijn daarna richting Checkpoint Charlie gelopen.
Daar was toevallig een soort explositie met foto's en verhalen over CPC, de muur en verhalen van vluchtpogingen.
Toen was het al tijd om een hapje te eten. Na even zoeken besloten we te gaan voor sushi. Het was heerlijk!!
Het was echt een gezellige en leuke namiddag!
Na het eten heb ik even mijn tas opgehaald in het hotel en ben ik vertrokken naar Tegel Airport.
De vlucht vertrok om 20:45 en om 21:40 was ik al geland in Dusseldorf!
Snel had ik een engerd die ik had leren kennen in het vliegtuig van me af geschud en begon de (ietwat langer dan geplande reis) naar huis! :)
Overal in Dusseldorf waren ze namelijk aan de weg aan het werken, de tomtom was helemaal in de war, de borden waren tegenstrijdig en de wegen waren helemaal niet verlicht.. Gelukkig bleef mama ''cool'' en zijn we veilig in Vaals aangekomen.
In de auto hadden we namelijk nog besloten dat we nog snel even naar de voetbalzitting in Vaals zouden gaan om te kijken wie prins zou worden en om het optreden van Jill te zien.
We zijn een uurtje gebleven en het was een goede manier om alvast in de carnavalsstemming te komen! :)

Toen waren de vier dolle dagen eindelijk aangebroken!
Zaterdags zijn we eerst even langs geweest bij oma Tiny.
Hierna zijn we naar Trintelen gereden om te helpen met de voorbereidingen. We hebben de carnaval geopend bij de sleuteloverdracht in Epen en hebben hierna nog wat gedronken bij Cafe Sport. Het was super leuk om iedereen te zien!

Zondagochtend ben ik eerst even snel naar de kapper geweest (dankjewel Kirdy, ook voor de rest van de dagen!!). Hierna was er ontbijt met de spelers van het eerste en tweede, hebben we de wagen versierd en toen zijn we op de wagen van trintelen naar Eys vertrokken.
We hadden heel veel geluk met het mooie weer en de optocht was echt geweldig!
Ook de rest van de dolle dagen heb ik gigantisch genoten. Dankjewel iedereen, alle lieve vrienden en familie, het was voor mij dankzij jullie een onvergetelijke tijd!

Zoals de meeste wel gemerkt hadden had ik het dinsdag na het afscheid al zwaar. Toen ik de vorige keer naar Berlijn vertrok wist ik dat ik snel weer naar huis zou gaan (eerst twee weken, dan een week), en nu ging het echte werk beginnen.
Het zou vijf weken duren voordat ik weer een weekendje naar huis zou gaan.
Gelukkig komt mama mij wel eind maart bezoeken.. dan heb ik weer wat om naar uit te kijken!
Toen was het opeens heel snel donderdag... pfoeh wat had ik het zwaar!
Pap en Jill hebben mij naar het vliegveld gebracht, waarna voor mijn gevoel het avontuur toch echt ging beginnen.

Vrijdag ben ik nog de hele dag gaan werken. Ik voelde mij echt een beetje raar, moest na die kleine week thuis toch weer even mijn draai vinden.
Zaterdag ben ik lekker de hele dag gaan shoppen. De primark ligt nog geen half uur verderop:) Het was wel overal echt super druk!!

Zondag heb ik lekker uitgeslapen. Het was heerlijk weer (17graden!).
Ik heb eerst het hele appartement gepoetst en ben daarna een stuk gaan wandelen.
Eerst ben ik richting mijn werk gewandeld. Daar was ik al binnen een half uur! Toen besloot ik richting Friedrichstraße te lopen, daar zijn wat winkeltjes en is het meestal wat drukker.
In de verte zag ik een grote gouden koepel. Dit bleek een mega grote synagoge te zijn! Ik kwam per toeval uit bij de Hakische Markt. Daar was ik nog niet geweest. Het was daar super gezellig en deed mij een beetje denken aan het Vrijthof in Maastricht. Overal waren barretjes, restaurantjes en muziek!
Vanuit de Hakische Markt ben ik naar Alexanderplatz gelopen waar de fernsehnturm staat en van daaruit ben ik weer terug naar huis gegaan.
Het was echt een heerlijke wandeling met heerlijk weer!

Hopelijk blijft dat zo!

De foto's die bij dit reisverslag horen zal ik zo snel mogelijk uploaden.

Ik ben benieuwd wat komend weekend mij gaat brengen!

Tot volgende week!

Liebe Grüße,

Liz

  • 10 Maart 2014 - 09:55

    Danielle Van Lent:

    Wat goed dat het je zo goed bevalt !
    Ik wens je een te gekke tijd toe in berlijn
    en wij wachten weer geduldig af op je nieuwe reisverslag!

    Dikke knuffel pascal danielle en de kids !♡

  • 10 Maart 2014 - 14:49

    Ingrid:

    Zo te lezen heb je het toch druk genoeg met alles, in zo'n grote stad vind je altijd iets nieuws.
    Maar we zijn toch blij als je weer terug bent! Dat reisverslag is wel leuk om te lezen! Koop niet te veel kleren, anders moet je straks een extra vliegtuig charteren!!
    Groetjes van ons!!

  • 10 Maart 2014 - 16:19

    Marion Franken:

    Hoi Liz,

    super dat je je draai weer een beetje hebt gevonden. Het lukt je ook. Het was ook een onvergetelijke carnaval in een woord geweldig.
    Groetjes Marion

  • 11 Maart 2014 - 10:40

    Melanie:

    Lieve Liz,

    In gedachte zijn we elke dag bij je, Iris vertrekt 1 april naar Berlijn jullie zullen elkaar wel niet zien maar toch geeft het haar heel veel steun dat er ook een lief familielid in de buurt is!!

    Dikke knuf je nicht.

  • 13 Maart 2014 - 21:19

    Tanja:

    Heyy Lizje...fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Het lijkt me echt een heel groot avontuur en echt een te gekke stad! Wij doen echt ons best om zo snel mogelijk eens naar je toe te komen. Veel plezier en tot schrijfs! Dikke kus, Tanja John Glenn en Scott xxx

  • 14 Maart 2014 - 02:42

    Marjo Van Riel:

    Hoi Liz
    Had via Tanja op de link geklikt
    Leuk verslag van je Berlin avontuur
    Wil je langs deze weg veel succes wensen
    En geniet van die mooie stad en de vrijheid
    Liz hou je taai
    Lieve Gr Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Berlin

Afstudeerstage in deze prachtige stad

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Entdeckungsreise Berlin

24 April 2014

Op de helft!

06 April 2014

Vielseitig Berlin

24 Maart 2014

Druk, druk, druk!

10 Maart 2014

Back in Berlin
Liz

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 8388

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Berlin

Landen bezocht: