Beautiful Berlin - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Liz Moonen - WaarBenJij.nu Beautiful Berlin - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Liz Moonen - WaarBenJij.nu

Beautiful Berlin

Door: Liz Moonen

Blijf op de hoogte en volg Liz

11 Februari 2014 | Duitsland, Berlijn

Hallo lieve allemaal,

Na alle drukte heb ik weer even tijd om een berichtje te schrijven!
Met mij gaat het GOED!
Het afscheid nemen van alle lieve vrienden en familie was moeilijk...
Ten eerste natuurlijk allemaal bedankt voor alle lieve berichtjes, cadeaus en kaartjes... Zo overweldigend en zo lief!!

Zaterdag om 7.30 was het dan zo ver... Met de auto volgeladen (ik werd tijdens het inladen bang dat ik spullen thuis moest laten) vertrok ik met papa en mama richting Berlin.
De reis was goed verlopen, maar was vrij saai.... Op een gegeven moment moet je meer dan 300km lang op een en dezelfde autobaan met niets anders dan bomen of weilanden om je heen. Onderweg was er dus niet echt veel te zien.
Om half 3 kwamen we dan eindelijk aan in Wedding, het deel van Berlijn waar ik woon.
Er wonen veel buitenlanders in Wedding, maar dat maakt het net interessant! Bij aankomt bleek dat er voor mijn flat elke woensdag en zaterdag Turkse markt is.. Hartstikke leuk!!
Alle belangrijke dingen liggen ook meteen om de hoek, namelijk supermarkten, bakkers, restaurantjes, drogisterij ben zelfs een nanu nana en h&m!! Dat is dus shoppen geblazen :)

Nadat we de sleutel hadden opgehaald, hebben we de spullen gedropt in het appartement en zijn we boodschappen en poetspullen gaan halen.
Het appartement is groter dan verwacht en is, nadat wij het een beetje hadden aangekleed en gepoetst, echt wel leuk.
Langzaam wordt het steeds meer mijn eigen stulpje :)

Na al dat gepoets heb ik met pap en mam de buurt nog een beetje verkend. Hierna hebben we nog kort afgesproken net de vorige stagiair die in hetzelfde huis woonde. Hij ging zondag weer naar huis. Ik heb allerlei handige spulletjes en tips gekregen!

Zondagochtend werden papa en ik gewekt door de heerlijke geur van vers gebakken broodjes uit mijn eigen oventje! :) Lieve Huynens nogmaals dankjewel hiervoor!!
Na dit heerlijke ontbijten zijn wij natuurlijk de stad gaan verkennen. Met de U of S bahn kun je voor ongeveer €6,50 de hele dag onbeperkt reizen.. Super handig!
We zijn eerst naar het kantoor gegaan waar ik ga werken. Precies tegenover kantoor bevind zich een soort strand. Later kwamen we erachter dat dit eigenlijk alleen uit strandtentjes, volleybalvelden en kilo's zand bestond... Er was geen water te bekennen!
Super grappig zo midden in de stad. Op 5 minuutjes van mijn kantoor staat nog een stuk van de Berlijnse muur. Dit maakte een grote indruk. Er waren verschillende punten met informatie over de muur en hoe het er vroeger aan toe ging. Super interessant!
Hierna gingen we naar de Brandenburger Tor. Na een korte koffiepauze had mam een mooie route uitgezocht. Te voet zijn we de hele laan afgelopen, ook wel Unter den Linden genoemd. Hoewel er veel limo's rondreden (heel toevallig vindt er op dit moment de Belinale plaats, een bekend filmfestival) viel dit gedeelte een beetje tegen.. Totdat wij terecht kwamen bij het Museuminsel. Prachtige gebouwen, het ene groter dan het ander, met als hoogtepunt de Dom. Helemaal geweldig! We hebben de route voortgezet met een kleine omweg over de kunstmarkt naar het Alexanderplatz. Hier staat de bekende Fernsehenturm. In plaats van de Fernsehenturm te bezoeken hebben we toen besloten om te genieten van het uitzicht over heel Berlijn op de 37e etage van het Park Inn Hotel. Achteraf een goede keuze want je ziet net zoveel en dit is een stuk goedkoper!!
Hoewel de route van mama bijna ten einde liep en wij langzaam wat vermoeid raakte zouden wij voordat we naar het eindpunt (Sony Center) gingen nog even het oude stadsdeel bekijken, ook wel Gendarmenmarkt genoemd. Dit bleek het mooiste van de hele tocht die wij gemaakt hadden. Wat een prachtige en imposante gebouwen, al helemaal met de prachtige (en live!) vioolmuziek die over het hele plein galmde.
Ten slotte hebbe wij onze tocht beëindigd bij het Sony Center. Als je van de Gendamenplatz in dit deel van de stad terecht komt krijg je het idee dat je in een totaal andere wereld bent. Overal hoogbouw, glas, neonlichten en alles high tech.. Zo raar!
Het was nu natuurlijk ook nog extra druk door de Berlinale, in dit deel van de stad ligt namelijk de rode loper en vindt de aankomst van de sterren plaats.. En wat bleek: hadden wij net George Clooney en Matt Damon gemist!!!! Balen!!
Om het rondje af te maken zijn wij weer via de Brandenburger Tor teruggelopen en doodmoe naar huis gegaan. Een ding waar we het over eens waren: wat een geweldige mooie stad!!!

En toen was het opeens heel snel maandag......
Het afscheid met papa en mama was weer even moeilijk, maar ik was gemotiveerd en had zin in mijn eerste werkdag.
Lieve papa en mama, dankjullie wel voor alles wat jullie hebben gedaan dit weekend, jullie zijn de beste, ik heb zo genoten!!

Om half 10 begon mijn eerste werkdagje. We zijn begonnen met een rondleiding en hebben kennis gemaakt met collega's en de projectgroep. Ook hebben we onze werkplek toegewezen gekregen. De computer werkt nog niet zoals het moet, dit kon nog wel een tijdje duren. Andere spullen die ik nodig heb (een pasje om het gebouw in en uit te komen ed) krijg ik hopelijk ook zo snel mogelijk.
Hierna hebben we het project doorgesproken. Dit duurde uiteindelijk bijna 3 uur... Dat geeft nogmaals aan hoe groot de opdracht wel niet is!
Ik was goed voorbereid en er zijn nog wat administratieve dingen afgehandeld en wat afspraken gemaakt.
Eenmaal thuis heb ik lekker gedouched en gekookt en heb ik gefacetimed met Tim en Anke, papa mama, Dave, Dan en natuurlijk nog even met Niek <3
Ik ben vroeg gaan slapen omdat ik dinsdag om 8 uur moest beginnen met werken.
We hebben een goede start kunnen maken en langzaam begint ook op het werk het balletje te rollen. Nu is het wennen geblazen!

Nogmaals bedankt voor alle lieve reacties en berichtjes!
Ik zal zo snel mogelijk proberen hier wat foto's te plaatsen.

Auf wiederschnitzel!!

Liefs Liz

P.s. Wat mij nog heel erg opvalt is dat ik nog geen een Berlinerbol heb gezien. Ik ga deze week op ontdekking uit en zal de volgende keer vertellen of ik ze heb kunnen vinden haha!! :P

  • 11 Februari 2014 - 22:40

    Jill:

    Heel goed te horen! Ik ben trots op je! Xxxxxx

  • 14 Februari 2014 - 09:04

    Leon Huijnen:

    hei Liz, hoe is 't met je. Het is wel heeeeel erg stil in Zuid-Limburg nu jij tijdelijk "ein Berliner" bent. Ik hoop dat je het naar je zin hebt, je hebt in ieder geval een super kamer, zo zag ik op de foto's en je werkplek zag er ook gezellig uit. gr. Leon

  • 14 Februari 2014 - 12:05

    Liz:

    Hoi Leon!

    Hier gaat alles goed! Het is even wennen nu maar mijn kamer en de omgeving is super en het werk is ook een hele uitdaging! Dus ik heb nog genoeg te doen.
    Dit weekend ga ik beginnen met de musea.
    Ik kom snel een keertje terug om de boel daar in Trintelen op stelten te zetten!!

    Groetjes Liz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Berlin

Afstudeerstage in deze prachtige stad

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Entdeckungsreise Berlin

24 April 2014

Op de helft!

06 April 2014

Vielseitig Berlin

24 Maart 2014

Druk, druk, druk!

10 Maart 2014

Back in Berlin
Liz

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 8392

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Berlin

Landen bezocht: