Druk, druk, druk! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Liz Moonen - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Liz Moonen - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk!

Door: Liz Moonen

Blijf op de hoogte en volg Liz

24 Maart 2014 | Duitsland, Berlijn

Hoi allemaal!

Hier weer even een update.
Het is deze keer geen lang bericht, ik heb namelijk kei- en keihard gewerkt!
De opdracht begint nu echt te lopen.
Ik ben vorige week naast alle opdrachten die ik op kantoor maak ook twee dagen met een collega mee op "ortsbegehung" geweest. Dat komt erop neer dat we naar een stuk grond rijden en voor alle percelen en gebouwen die in bezit zijn van DB de toestand bekijken en waarderen aan de hand van een checklist. Goed om een gevoel te krijgen voor het vastgoed portfolio van DB (niet alleen kantoor- of woongebouwen naar ook heel veel baanspecifiek vastgoed) en super interessant!
Duits spreken, schrijven en lezen gaat ook steeds beter!
Werken op een duitse computer is wel soms nog even wennen.. om maar een voorbeeld te noemen, ik wilde het begrip 'crem' opzoeken (corporate real estate management) en het enige wat google vond was informatie over slagroom ;)

In de weekenden heb ik de stad nog een beetje verkend.
Ik ben vorig weekend naar het KaDeWe geweest (kijken kijken niet kopen! ) en naar de Gedachtniskirche.
Zondags was ik naar het Joods museum.. was heel indrukwekkend!

Afgelopen weekend heb ik lekker uitgeslapen en ben ik (zoals elke zaterdag) even naar de markt geweest om fruit te halen.
Op de turkse markt bij mij op de hoek is dat namelijk super goedkoop, ik had bijv 8 mangos en 2kg druiven voor €6! Koopje dus :)

Daarna ben ik naar East Side Gallery geweest. Dit is het langste aaneengesloten stuk muur wat nog bestaat (1316m). Het is beschilderd door 118 kunstenaars uit 21 landen en de langste kunstgalerij in de openlucht. Er waren wel bijzondere kunstwerken tussen, enige wat ik soms miste was wat uitleg of de gedachte achter een bepaald deel.
Zondag ben ik joggen geweest en daarna naar het Mauerpark.
Daar is elke zondag een gigantische vlooienmarkt. Het was super druk, overal was muziek en bier en je kon er alles krijgen wat je je maar kon bedenken.

Ik had deze week ook nog een pakketje gekregen van pap en mam, zo lief! Het was een lief kaartje, iets om te lezen, om te snoepen en te knuffelen... een knuffel konijn! Heb ik toch nog een konijn gekregen :)
(en die is zelfs met de post gekomen hahaha!)

Ondertussen heb ik mijn draai echt wel gevonden hier.
Volgend weekend komt mama, daar verheug ik me zo erg op!! Ik kan niet wachten om haar alle leuke en mooie dingen te laten zien die ik in de tussentijd heb ontdekt.

Ik ben weer helemaal klaar voor een nieuwe, drukke week!
Time flies!!

Liefs Liz

  • 24 Maart 2014 - 08:25

    Mam:

    Goed bezig lizzie!
    Tot zaterdag xxx

  • 24 Maart 2014 - 08:29

    Ingrid:

    Liz, lijkt me echt super te gek daar in Berlijn, jij wordt nog eens een echte Berliner, geniet van je weekend met je mam, je zult zien, de tijd is zo om, misschien kom je wel helemaal niet meer naar Vijlen haha, veel plezier nog!!!

    Ingrid

  • 24 Maart 2014 - 08:37

    Leon Huijnen:

    Hei die Liz, super om te lezen dat het zo goed met je gaat. Wat een geweldige uitdaging is het werk dat je doet. Je kunt echt trots op jezelf zijn.

  • 24 Maart 2014 - 08:45

    Anke:

    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Werk ze deze week! Xx

  • 24 Maart 2014 - 10:57

    Amber En Jelke:

    Heee lieve Liz!

    Echt heel leuk om te horen dat het zo goed gaat!
    Dankzij je reisverslagen komen wij ook nog de Engelsles door ^^
    Nog heel erg veel plezier en succes!

    Liefs en dikke kus,
    Amber en Jelke.

  • 24 Maart 2014 - 12:34

    Daisy :

    Je bent een topper! Heel trots op jou.

    XXX

  • 24 Maart 2014 - 12:43

    Liz :

    Dankjewel allemaal voor die lieve reacties!!! xxx

  • 24 Maart 2014 - 12:56

    Marion:

    Hey Liz,

    Ik ben heel blij voor je dat het zo goed gaat, en erg leuk om je verslag te lezen.
    Veel plezier met Peggy komend weekend, maar dat gaat vast en zeker lukken.

    Liefs van Marion

  • 24 Maart 2014 - 13:09

    Karin:

    Lieve Liz,
    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Is de eerste keer dat ik je verslagen lees. Geniet en vooral "WERK ZE" ....groetjes oet Iëpe

  • 24 Maart 2014 - 15:24

    Marion Franken:

    Hey Liz,

    Heel erg leuk om je verslag te lezen super. Fijn dat je het zo naar je zin hebt op je stage en dat de tijd voorbij vliegt. Veel plezier komend weekend met je moeder.

    Groetjes Marion Franken.

    PS. Prinsen eten was lekker en gezellig, vooral de loterij die Sjang had verzorgt was super leuk.

  • 24 Maart 2014 - 17:16

    Nicole (en Marco) : ):

    Lizje,

    Ik vind je echt een stoere!
    Te gek hoe jij het uiterste uit je tijd in Berlijn wilt halen.
    Nogmaals; wees maar trots!
    Enjoy!
    X

  • 24 Maart 2014 - 19:18

    Richelle:

    Hoi Liz, wat een leuk verslag! Veel succes daar en alvast veel plezier met je moeder! X Richelle

  • 24 Maart 2014 - 19:32

    Melanie Eggen:

    He lieve nicht,

    Lees je verslagen altijd met een lach en soms met een traan!! (emotionele nicht) fijn om te lezen dat je je draai een beetje hebt gevonden en dat volgende week mama op bezoek komt. Volgende week dinsdag vertrekt Iris naar Berlijn ben benieuwd!!! Ze heeft nog steeds niet het programma gekregen over wat ze gaan doen!!
    Dikke knuffel van ons viertjes!!
    Xxxxxxx Melanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Berlin

Afstudeerstage in deze prachtige stad

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

Entdeckungsreise Berlin

24 April 2014

Op de helft!

06 April 2014

Vielseitig Berlin

24 Maart 2014

Druk, druk, druk!

10 Maart 2014

Back in Berlin
Liz

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 8389

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Berlin

Landen bezocht: